Kaisunukk

Tagasiside koolitustele

Tere armas unekooli meeskond!

Olen peale koolitust nüüd igapäevaselt kasutanud teie poolt soovitatud mobiiliäppi Sleepytime mis määrab minu unetsükli pikkuse. Igaõhtuse magamaminemise rituaalide hulka kuulub mul nüüd see, et teadlikult määran õige aja äratuskella seadmiseks, et unetsüklit mitte rikkuda. Tänu sellele olen hakanud ärkama mõni minut enne äratuskella mis jätab mõnusa hetke veel soojas voodis sirutamiseks ja äratuse ootamiseks, mille kusjuures asendasin ka tavapärase plärina asemel rahuliku klaveripalaga. Sellel on ka meeldiv mõju minu partnerile, kes väidab, et tema seda vaikset ja rahulikku heli läbi oma une ei kuule - saan ärgata nii, et ma teda sellega ei häiri :)
Aitäh teile väga kasuliku koolituse eest! Sain palju häid mõtteid ja nippe :)

Kõik head asjad siin maailmas on tasuta: päike, meid ümbritsev loodus, armastus, sõprus, naeratus, kallistus, uni, head mõtted, positiivne hoiak, huumor jne. On sinu valik, kas sa kasutad neid võimalusi või keelad seda rikkust endale. Minu jaoks õnne ja hea une valem on tasakaal enese ja maailmaga. Kui meie elu ja suhe maailmaga on harmoonias oleme terved ja õnnelikud loojad. Tasakaalus olles teeme alati õigeid otsuseid, oskame rõõmu tunda täiega. Meie päevad on täis tegevusi, mis täidavad meid austuse ja tänutundega elu ees. Me kõik kaotame aegajalt tasakaalu, tingitud on see tavaliselt elu materiaalse poole ületähtsustamisest, klammerdumisest suhtesse mõne inimesega, töösse ning suutmatus sellest lahti lasta. Füüsiline väljendus sellele olukorrale on probleemid tervisega. Vaimselt sulgume oma illusioonide maailma, ei loe loodusemärke, ei mõista ümbritsevat, ei kuula õpetusi, ei õpi ega arene. Eitame. Tunneme hirmu, kuid hirm on halb nõuandja. Väljapääs olukorras on muutuste ja arenemise tee. Muutuseid ei tohi karta, me kõik oleme teel. Tuleb leida enda jaoks tegevused leidmaks ennast maailmas ja maailma eneses. Mind hämmastab aegajalt kuidas inimesed kardavad üksinda olla. Mulle tundub, et need inimesed ei soovigi ennast kuulata, pidev melu aitab probleemide lahendamist edasi lükata, kuid see ei ole väljapääs. Probleemidel on omadus kuhjuda ja siis inimese peale vajuda juba suurema koormaga. Üksinda olemine ei tähenda üksindust, sa oled ju koos inimesega keda sa kõige paremini tunned või peaksid tundma. Kõik algab su enda maailma tõlgendamisest. Ka uni. Katsuge ennast pereelus mitte kaotada tean, et selles kiires maailmas nõuab see mustkunstniku oskusi. 
 
Lapsevanematele soovitan mõnusaid õhtuseid veeprotseduure. Veel on imeline puhastav, rahustav toime. Vahuvannid vanematele koos sobivate aroomidega ( aeg enesele). Lastele sobiks  ujutamine, vannis mängimine. Esialgu võib spetsialisti käe all saada teadmisi, hiljem saab juba lapsevanem ise hakkama. Kasvatab lapses puhtuse hoidmist, kvaliteetaeg vanemaga. Elus ei tohi unustada mängulisust. Soovin teid tänada  tänuväärse õpetuse eest ja soovida jõudu nõustamise töös nii nüansirohkel teemal kui on uni. Tänan. 
 
Osalesin Unekooli Ühingu poolt korraldatud koolitusel 26.10.2016. Olin esiti koolituse suhtes veidi skeptilite, kuna olen ise 2 ja 3 aastasele poisile emaks ja arvasin, et tean enamvähem kõike, mis puudutav väikelapse und. Kokkuvõttes jäin aga koolitusega väga rahule. Üheks olulisemaks uueks teadmiseks pean seda, et väikelaps vajab päevas 12 h und ja et see ei pea toimuma järjest. Samuti sain mõtteainest sellekohta, kui lapsel on halb uni, et võimalusena tasub pöörduda perearsti poole ja paluda uurida selle põjust. Samuti pani mind mõtlema see, et kuigi ootan enda lastelt, et nad läheksid igapäev samal ajal magama, siis annan ise lastele eeskuju seda alati mitte nii tehes. 
 
Olen Teie koolituselt saadud infot ka enda tuttavate lastevanematega jaganud. Leian, et Unekooli Ühingu koolitus võiks olla suuremate haiglate vanemluskoolituste valik programmis, samuti plaanin Pirita Linnaosa terviseedendajaga läbirääkimise käigus koolitada Teie ühingu kaudu ka Pirita lapsevanemaid. Koolituse juures meeldis veel see, et koolitust viidi läbi hoogsalt, anti edasi nii uut kui elementaarset infot. Jäin väga rahule. Suure tänud teile. 
 
Minu rühmas käivad 2-4aastased lapsed, kellel suuremal jaol on uni väga magus. Vaid mõni üksik tegelane vajab pisut rohkem tähelepanu ja suunamist.
Otsustasime oma paarilisega kasutusele võtta vaikuseminutid ning seina peale kleepida tegevuskaardid, et lapsi paremini organiseerida ja "magamislainele" sättida. Olen väga tänulik paljude kasulike teadmiste eest, mis aitavad mind nii professionaalses kui ka isiklikus elus. Aitäh!
 
Arvan, et üks minu oskus lapsi alati lasteaias näha kosutavat lõunauinakut tegemas on see, et ma viibin alati nendega samas magamisruumis (võimalusel pikutan ja loen midagi ). See tekitab lastes turvatunde,et ma olen alati nende jaoks olemas. Eks õpetajal on lõuna ajal alati  vaja arvutis midagi teha, kuid laste juures olen alati 13.00- 14.00 kuni kõik on uinunud ja siis on aega kõige muuga tegelda. Samuti on alati rühmas lubatud kaisukad ja kui keegi on unustanud kaisuka koju või tal pole seda, siis lasteaias on ootamas armsad , pehmed kaisukad, kus lapsel on võimalus valida endale sobiv.Olen täheldanud,et ka suuremad lapsed vajavad kaisukaid. Kui sa aiarühma õpetajana saad 3-4 a lapsed ja õpetad nad lõunauinaku ajal magama, siis ka 6-7a lapsed magavad meelsasti lasteaias.Olen kogenud seda praktikas ja ei mõista, kui öeldakse, et lapsed ei taha magada lasteaias.
 
Sooviksin sisse viia Arenguvestluses lastevanematega" Lapse une teema" , sest olen märganud, et lapsevanemad ei pööra sellele tihti piisavalt tähelepanu.
Kui laps tuleb hommikul lasteaeda ja on halvas tujus, pahur, nutab tihti ning kui lapsevanemale õhtul sellest rääkida, siis ta vastab  "Aga meie olime eile kaua üleval ja laps on väsinud!" On olnud olukordi, kus laps tuuakse lasteaeda ja ta jääb diivanile istudes magama. Sellised olukorrad teevad mulle, kui õpetajale väga suurt muret. TÄNAN SÜDAMEST "Unekooli" meeskonda, kes nii huvitava koolituse meieni tõid.
 
 
Kuigi olin sellel koolitusel ainuke asenduskodu töötaja, sain üsna palju vajalikku antud teemal. Kõige parem on kellaaegade tabel. Nooremad lapsed uurisid seda üksipulgi ja esimesel õhtul läksid kõik oma kellaajal voodisse. Meil oli vaikus juba enne üheksat õhtul.  Reede õhtul aga avastasid tõsiasja, et laupäeval ei pea ju nii vara tõusma…! Vanemate tüdrukutega arutasime mobiiltelefoni „voodispidamist“ ja sinise ekraani mõju une tulekule. „Piimakohvi“ jagasin rõõmuga ka teistele töötajatele. Printisin välja kõik materjali, töötan selle veel läbi ja kirjutan enda jaoks olulise välja. Saan nende teadmistega aidata ka beebiperet, kes alles õpib lapsega koos kasvamist. Huvitav on teada unetsüklitest, et ajastada õigesti oma magamamineku aeg. Unevähesuse riske olen juba kogenud ja see on tõsine probleem tööga toimetulekul. Sain teada rohkem unehäiretest ja nende mõjust ning abisaamise võimalustest (norskamine, kõndimine, öösel ärkamine). Toredad leiutised on kolliprits ja laulev äratuskell. Koolitusel osalejalt sain hea idee õhtuti rahulikku muusikat kuulata, uus teadmine on päevavalguse (tulede) hoidmine ka päevasel ajal. Lihtsaim valik on sobivate toiduainete pakkumine õhtuti. Tänu koolitusele süvenes teadmine, et eelkõige tuleb ise olla rahulik , ennast aidata parema une saavutamiseks . Sel juhul saad aidata ka last ja saavutad kiirema ja kvaliteetsema tulemuse. Aitäh!
                                       
Oli väga meeldiv koolitus! Panen kindlasti stendile uinumistabeli. Vestlen erivajaduslike lastevanematega laste õhtustest tegevustest. Annan erivajadustega lastele lõunauinakuks stressipalli.
 
 
Mul oli siin aega mõelda ning nagu ka koolituspäevalt jäi kõlama mõte, et lasteaiaõpetaja ei saa üksi vastutada lapse une eest siis sellest tulenevalt tulid ka sellised ideed. Mõte on hetkel võib-olla veidikene utoopiline kuid see kõlab järgnevalt:
Panen Teie saadetud uneaja tabeli rühma seinale. Panen juurde kirja, et muudame koos lapse tervise ja enesetunde paremaks tehes koostööd. Selle kirja kõrvale panen aga ka tabeli, kuhu lisan iga lapse nime ning siis sinna hakkab õpetaja lisama tunde, kui palju laps magas lõunaund. Kui laps magaski nt 30 min siis nii õpetaja ka kirjutab. Ma ei tea kui hästi see töötab siin suurte lastega aga kui järgmine aasta saada väiksemad (3-4a lapsed), siis nendega olek see päris hea. Teha selline lasteaia unegraafik, märkides ära iga päev unetunnid. See oleks hea tagasiside lapsevanemale Ning sellest tulenevalt saaks lapsevanem arvutada, palju peaks laps magama. Selline mõte tekkis minu peas aga ma ei oska öelda kuidas seda rakendada.
Teine idee kuidas lapsele tagada hea uni on see, mida rakendame ka enda rühmas. Et 3 esimest last kes magama jäävad, saavad kleepsud. Kui on juhtunud see, et kõik jäävad üsna samal ajal magama, siis on saanud ka kõik kleepsud. See teatud maani motiveeris lapsi kui järsku oli juba välja kujunenud need lapsed, kes jäidki kiiresti magama. Aga nt lastele ise ka rääkida, et teha iga päev selline tabel kuhu lisada laste uni ning nädala lõpus teha kokkuvõte, kes magmas kõige kauem ning neid lapsi kiita/premeerida. Võib olla saaks sellele liita ka kodus magatud tunnid, et kaasata lapsevanemaid. Sellised ideed mul tekkisid. Kindlasti tuleb sellele eelnevalt teha tervisepäev, kus räägime unest ja selle tähtsusest meie kehale (lastele ja täiskasvanutele). 
Tahtsin Teid veel tänada selle mõnusa koolituse eest. Sain mõtteid ja nippe ning kindlust sellele, et teen asju õigesti. Võib-olla olen teatud asjade suhtes teisel arvamusel, aga see tuleneb ka minu enda kasvatusest ning sellest, et ma tean ja näen, millised on minu rühma lapsed. Eks erinevad võtted sobivadki erinevatele lastele :) Aga väga häid ideid sain ja selle eest suur aitäh! 
 
Tänan meeldiva ja asjaliku koolituse eest. Enda suurema lapse (8a) jaoks sain ma asjaliku nipi, kuidas seletada paremini ja väga lihtsalt, et magama peab ja seda peab tegema oma tervise nimel, mitte et emal on igav ja too mangub, et mine magama ja hommikul on raske ärgata, et vara peab kooli minema (käib 2.klassis). Rääkisin temaga nutitelefoni laadimise näitel, väga hea teilt saadud nipp. Arutlesime ja rääkisime ja tundub, et minu info jõudis lapseni.
 
Tööl sooviksin panna rühma seinale selle tabeli, mis kell peab magama minema ja mis kell on vajalik ärkamise aeg! Väga hea nipp, las vanemad uudistavad siis, see tabelike seinal on kindlasti hea lüke ka vestluse alustamiseks, kindlasti keegi küsib, mis see on ja kust see võetud on ja mis ajad need on ja miks - saab ise sellele infole toetuda ja vanemaid nõustada/abistada/olla toeks ja suunata neid õigele teele. Arenguvestluste küsimustikus on meil vanematele küsimus ka, kui palju nende laps ööpäevas kokku magab, saab rohkem arutleda, miks see küsimus seal on ning miks on uni niivõrd vajalik. 
 
Olen alati olnud seda meelt, et lastel peab olema kindel päevakava, rutiinsed toimingud, mis loovad neile turvatunde ja kindla rütmi elamiseks. Oli hea meel koolitusel teid kuulates, et olen koguaeg õigel teel olnud. Olen seetõttu pidanud vaidlusi oma sõpruskonnaga ja perega, jesss, mul oli koguaeg õigus olnud, et väga palju ei saa koguaeg lapse päevakava nihutada kuhu ise tahan. Tuleb õppida elama koos lastega, mitte et nad dikteerivad kõike, kuid koos saab ka eksisteerida. Jõudu teile! Tänan veelkord koolutuse ja ka saadetud materjali eest.
 
Aitäh huvitava koolituse eest. Meie võtsime kodus kasutusele unerutiini tekitamise, st rutiin oli olemas, aga nüüd muutsime loodetavasti konkreetsemaks ja efektiivsemaks. Eile oli esimene katsetus mis läks edukalt. Jätkame ja loodame mõne nädala pärast hakata sisse viima ka üksi uinumist.
 
Osalesin Teie koolitusel, aitäh Teile selle teema tähtsuse meeldetuletamisest ja õpetajalt kogu vastutuse ära võtmiselt. Mulle väga meeldis see mõte, et panna lambid põlema isegi kui tundub valge. Väga õige on ennast laadida, kui vähegi see võimalik on. Meie kliima juba ei aita väga sellele kaasa.
Ja minule üllatusena tuli, et ka 15-30min und päästab päeva, samuti see info, et 5a lapsele piisab 1h unest. Ja tõde, et kõigil on olemas oma une aken. Räägitakse, et see käib ka kaasas sinu sünniajaga. On kahe tunnised tsüklid. 2h ärkvel aeg ja 2h une aega. Ja sealt leiad endale oma aja, millal õige aeg ärgata ja millal on see suhteliselt võimatu. Samuti, et puberteedi ealistel lastel on 2h aeg nihkes. Kindlasti proovin kõik näpunäited ära. Unetabel on juba seinal. Ilusat und.
 
Mina arvan, et ehk parandaks laste unekvaliteeti üks väikene pehme unemehikene, kes käib iga lapse juures, siis kui jutuke on loetud, unelaulud lauldud ja paitab ning puistab head kvaliteetset und igale lapsele silma, soovides head und. Arvan, et seda saaks kasutada ka lasteaias kuna ise töötan sõimerühmas pisikeste mudilastega, samuti saan seda ka kodus kasutada.
 
Lasteaias laste magama jäämisel pole probleeme olnud, lapsed on väikesed ja väsivad kenasti ära. Ise loengi raamatut või laulan ja paitan iga lapse pead soovides. "Head und". Kui mõni laps on rahutu ja magama jäämine on raskem, siis silitan otsmiku juurest ringjate liigutustega, silma juurest, põsesarnasid.
Seda võtet tean juba enda lapsepõlvest, kuna minu ema kasutas seda samuti minu peal! :) Aitäh koolituse eest ja meeldivate uute kohtumisteni.
 
 
Saadan omad mõtted koolituselt. Oli natuke kurb kuulda kui paljudel on probleeme laste unega s.o magama jäämisega. Jagan oma kogemusi töötades aastaid lasteaias, olles kahe tütre ema ja nelja lapse vanaema.
1. Lapsel on kaisukas, mida kasutab vaid magades, muul ajal sellega ei mängita.Mõnel lapsel on ka kaasas beebi ajast jäänud tekk .
2. Luua kõik võimalused rahulikuks uneks: vaikne ruum, valgus varjutatud, rahulik unejutt või vaikne rahulik muusika.
3. Mõni laps vajab et tema juures olla (hoida käest, silitada – laps tunneb end turvaliselt).
Alati on ka erandeid – lapsi, kellel on tervisega probleeme.Siis tuleb natuke loovamalt läheneda: eraldada sirmiga, võimalusel viia teise ruumi (ka lühikeseks ajaks kuni teised on uinunud). Alati on võimalik lahendus leida.
Tahan veel öelda seda, et laps vajab turvatunde saamiseks piire. Laps on rahulik, kui ,,piirid“ on paigas ega pole vaja neid kompida.
Vanemal on vaja leppida sellega, et laps on väike lühikest aega ja see aeg on ilus ega kordu kunagi.
 
Tööl olles saame võimaldada lapsele veidi pikemat uneaega, lastes lapsel  magada niikaua kuni teised riidesse panevad ja vaikselt mängivad.
Väga oluliseks pean lastevanemate informeerimist lapse lõunaune vajalikkusest, kuna on tekkinud probleeme, et juba kahe aastast last ei soovita kodus panna lõunaunne (siis läheb ju õhtul varem magama). Lapsevanematele saame jagada igapäevaselt ja arenguvestlustel koolituselt saadud teadmisi: Ühtse unerežiimi vajalikkusest kodus ja lasteaias, ka nädalavahetustel.Kodus enne uinumist rahustavad tegevused. Harjutada last oma voodis magama.(Õpetajal on väga raske panna magama 15 last kui kõik on harjunud kaisus või süles uinuma). Soovitada lastevanematele vastavat uneteemalist kirjandust.Jagame oma rühma lapsevanematele unekooli viitega http://www.unekool.ee
 
Mulle väga meeldis Teie poolt läbiviidud koolitus. Olen ka arvamusel, et unel on suur tähtsus meie elus. Mida mina teha saan - pani kohe täitsa mõtlema. Kõigepealt tuleb aludtada endast, see on minu arvamus. Kui ise ei oska puhata- magada, siis ei saa seda ka lastelt oodata. Aga mõtted mida lasyeaias teostada oleks järgmised- kõigepealt jätkata uneeelse rutiiniga ja kindlasti lugeda rahulikku unejuttu (olen märganud, et vaikse, suhtrliselt monotoonse häälega lugemine aitab paljudel lastel uinuda) ja kindlasti vanematega rääkima lapse unest. Tuleval nädalal plaanin lastega arutleda teemal  mida ma teen enne magama minekut. Ehk koorub sealtki midagi... Ja kindlasti tervisenädalad siduda ka unega. Suur tänu Teile ja edu
 
Olen sõimerühmas õpetaja ja peagi 4 aastaseks saava lapse ema. Rühmas jäävad lapsed ilusti magama aga enda lapsega nii lihtalt ei lähe. Hetkel jääb minu  poeg minu juuresolekul magama aga liigume selles suunas, et ta iseseisvalt uinuks. Oleme muutnud õhtuseid tegevusi, varemalt vaatasime koos pojaga õhtuti pool tunnikest enne magama minekut multikaid ja siis tuli pesemine , unejutt jne. Lapse uinumisega läks aega kuskil tunnike. Nüüd me oleme ära jätnud õhtused multikate vaatamised, peale lõunauinakut käime õues ja enne magama minekut mängime rahulikke mänge, vaatame raamatuid ning laps uinub õhtul kiiresti. Järgmisena hakkame tööle sellega, et laps suudaks üksi uinuda. Esmalt proovin teie poolt pakutud nippi, et lahkun korraks toast toimetama, lapsele eelnevalt seletades kuhu ja mida lähen tegema, ning toimetamised muutavad aina pikemaajaliseks. 
 
 
Aitäh koolituse eest. Mina sain koolituselt kinnitust mitmele seniloetud/kuuldud infole. Sain aru, et mul on oma laste une korraldamiseks täitsa piisavalt taustateadmisi, et nüüd oleks vaja endas õige valmisolek leida ja alustada projekti mõne korrektuuri tegemiseks. Head praktilised nipid olid uinisajatabel ja hommiku kirjeldus piltidega. 
 
Mul on olnud aega mõelda, mida mina saan ära teha, et teavitada oma tutvusringkonda laste unekvaliteedi olulisusest. Kuna meil on lasteaias hetkel käsil erinevate dokumentide uuendamine, siis teen ettepaneku lisada perevestluse teemade hulka ka küsimus lapse/pere magamisharjumuste kohta (magama minemise rituaalid, une pikkus ja tähtsus, magamine tööpäevadel vs nädalavahetusel, une seotus lapse käitumisega). Ettepanekut tehes pean vajalikuks selgitada ka, millist informatsiooni see küsimus võiks lapse ja pere kohta anda. Tean ka ühte perekonda, kellel on mure lapse öise unega, kui laps on üleväsinud ja/või stressis. Soovitan neil külastada Unekooli kodulehekülge ja sirvida raamatut "Meie lapse uni" (nimetatud raamat võiks olla Unekooli leheküljel lihtsamini leitav).
 
Minu kui eripedagoogi töö lasteaias on märgata lapsi, nende erivajadusi ning mõistada ka seda, milline olukord on lapsel kodus. Usun, et nii mõnelgi juhul, miks on õpetaja märganud lapsel probleeme kognitiivses arengus, võivad tuleneda sellest, et laps ei ole piisavalt välja puhanud. Sealhulgas ärevuse ilmingud, tähelepanu- ja keskendumisvõime vähenemine. Pean mainima, et vestlustes lapsevanematega olen valuga südames pidanud tõdema, et nutiseadmeid peetakse laste jaoks elementaarseteks.Ning siis, kui on juba hilja - on lapsevanemad juba nõiaringis ega oska leida viise, kuidas last digimaailmast võõrutada - nii ööl kui ka päeval.
 
Mida saan praktikas teha? Rääkida ja korrutada. Liita ja lahutada.  Nõustada. Lisan kindlasti arenguvestlusesse ka küsimuse: Milline on lapse magamamineku rutiin ja unereźiim? Sealjuures saan levitada unekoolitusel kuuldud põhitõdesid ja nippe, sest olgem ausad - mida saan mina eripedagoogina lapse heaks teha, kui tema probleemi põhjuseks on hoopis väsimus. Kui lapsevanemad on hädas, siis tean, et on eksperte, kelle poole neil on võimalus pöörduda.
 
Mõeldes koolitusel saadud teadmistele sõimerühma õpetajana arvan ,et minu võimuses on mõjutada oma rühma laste unekvaliteeti mitmel moel. Lõunauinak on meie päevakavas sees iga päev. Meie rühmas käivad lapsed vanuses 1,5 - 3aastat, seega on nende unevajadus on  erinev, ka unumiskiirus on igalühel erinev. Omalt poolt püüan tagada, et varasemad ärkajad ei häiriks neid lapsi, kes veel magada soovivad, olles ise laste juures. Alguses lubasin varasematel ärkajatel kohe riidesse panna, aga sõimerühmas osutus see siiski mitte kõige paremaks lahenduseks, sest nii väikesed lapsed ei oska vaikselt mängida  ja magajatega arvestada. Seega lasen varasematel ärkajatel edasi pikutada. Samuti on lastel kaasas kaisukad, mis aitavad rahulikumalt uinuda, loen neile unejuttu ja laulan unelaulu, vajadusel istun lapse voodi äärel ja rahustan selja silitamisega.Kuna meie lasteaias toimuvad korra aastas ka arenguvestlused lapsevanematega, siis kavatsen laste unevajaduse teema nendel vestlustel kindlasti üles võtta, kasutades ka koolitusel saadud materjale ja jagades saadud infot lastevanematele. Samuti tuleks sellel teemal rääkida lastevanemate koosolekul ja kevadel lahtiste uste päevadel, kui uued sõimerühma lapsevanemad tulevad lasteaiaga tutvuma. Kuulun oma lasteaias ka terviseedenduse töörühma ja arvan et ka koos töörühmaga saame seda teemat käsitleda, näiteks korraldada laste une teemalise tervisepäeva koostöös lastevanematega. 
 
Olen ka ise lapsevanem - kodus on erivajadusega tütar, kes küll on täiskasvanu (22a.) , aga vaimse alaarengu ja autistlike joonte tõttu + epilepsia tunnen, et vastutan endiselt tema une eest. Samas tahaks ,et ka tema iseseisvuks nii palju kui võimalik. Magama läheb taise, aga uinumisega on tihti raskusi ja uinub ainult raadio muusika saatel. Kahjuks on väga raske teda sellest võõrutada, sest vajab muusikat rahunemiseks, tema unerituaalid on juba nii välja kujunenud, et väga raske on seda muuta. Oleksin sellist koolitust vajanud siis, kui ta oli veel väike, sest siis olid mingil perioodil meil väga suured probleemid unega. Unekoolis saadud teadmisi saan aga kindlasti jagada teiste erivajadustega laste vanematega, kellega suhtlen. Sellised on minu mõtted seoses koolitusel saadud teadmistega. Suur tänu väga vajaliku koolituse eest! Jõudu ja jaksu edaspidises töös!
                                                     
Alguses tulin koolitusele seoses oma lasteaiarühma lastega, kuid sain lisaks ka teadmise, et pean ise võtma vastutuse ka oma laste une eest.
 
Mulle meeldis paarisuhte esiletoomine. Sain mitu uut head mõtet seoses oma paarisuhtega, millele ma varem ei osanud ise tähelepanugi pöörata. Aitäh!
 
Sain selguse, et lapse emotsioonide väljaelamine on OK.
 
Täname huvitava koolituse eest. Oleme kuuldust innustatud ja võtsime plaaniks meie lasteaiarühmades teha uurimistöö laste une kohta. Tore on see, et me suutsime ka kolleegides teema vastu huvi äratada. Soovime teile jõudu nii vajaliku teemaga tegelemisel!
 
Tänan nii südamliku ja sooja koolituse eest! Õhkkond oli suurepärane!
 
Mina võtsin koolituselt palju kaasa. Seda nii isiklikus plaanis kui ka tööalaselt. Tööalaselt sai mälu ja teadmisi värskendatud, et ka lastevanemaid kindlamalt juhendada ja teavitada une vajalikkusest. Enda jaoks võtsin kaasa oskusi, kuidas minu enda unekvaliteeti veelgi paremaks muuta, sh teadmine, et minu uneaeg on püha ja ma ei pea selle pikkust teistele põhjendama. Ka suhete osa loengust tuleb lastevanematega töötamisel kasuks ning ennekõike pani mind mu enda suhteid analüüsima. Olen ääretult tänulik selle päeva eest!
 
Tänud huvitava päeva eest. Saatsin oma rühma vanematele edasi unekooli lingi ja infokirja, et osalesin unekooli teabepäeval. Oma paarilisele ja õpetaja abile andsin suusõnaliselt edasi oma muljeid. Kodus vaatasin üle oma magamamineku rituaalid ja pean neis olema järjekindlam.
 
Suur tänu toreda koolituse eest. Mõtteid sain väga palju, kohe järgmisel päeval tulid "unetud" kolleegid uurima, mida räägiti. Kui oma kodus, oma lapsele oleme vähemalt kooli ajal püüdnud enam - vähem kindlad kellaajad tagada, siis oma klientidele on palju rääkida. Aitäh!
 

 

Tagasiside perenõustamisele

Kirjutan nüüd, kuidas meie hea une teekond on kulgenud. Pean tunnistama, et kogu protsess oli oodatust kergem. Alustasime kohe samal õhtul. Mees võttis öö esimese poole. Ööunne jäi kell 20:40 ja 2h pärast ärkas nutuga, mis kestis umbes 45 min siis rahunes ja uinus oma voodis. Terve aeg mees silitas selga, võttis sülle ja pakkus kaisukat. Uni kestis umbes 2h, ärkas ja seekord kestis nutt 7min, sülle ei võtnud, pakkusin lutti ja kaisukat, nutt oli katkendlik, pigem selline jorin. Siis uinus, magas veel umbes 2h, ärkas ja nuttis 4 min ja uinus. Järgmine ärkamine oligi kella 05:00 ajal, andsin piima ja ärkas 07:25. Teine öö oli ainult 2 ärkamist, kella 02:00 ajal ja siis juba 05:00. 02:00 ajal uinus kohe uuesti kui kaisuka kaissu panin ja luti suhu. Kolmas öö oli ka super, samuti 2 ärkamist. Päevauned saime ka korda ja kolmas uni oma voodis pole mingi probleem. Niiet meie saime tegelikult väga palju abi :) (Erli, 6 kuuse lapse ema)
 
 
Aitäh kohtumise eest! Saime sellest juurde just selle vajaliku impulsi, et asjaga pihta hakata. Esimene õhtu oli ootuspäraselt raske (alustasime kohtumisele järgmisel ööl). Poiss jauras oma toas 1,5 tundi - nuttis, käis voodis ringi, pani tuld toas põlema jne jne. Issi käis teda vahetevahel vaatamas ja kui ta lõpuks unne vajus, olime korraga nii rõõmsad kui kurvad. Öised ärkamised seevastu läksid valutult ja kolmandast ööst alates neid enam polnudki. Esimesel nädalal oli magamaminekul vähest protesti - vahel mõni minut, vahel 20 minutit. Teisel nädalal oli protesti järjest vähem. Viimasel kolmel õhtul on ta magama läinud nii, et ei tee piiksugi. See on ülivahva. Kumbki meist poleks uskunud, et meie poeg on valmis magama järjest 9-10 tundi, aga ta oli :) Lihtsalt ise pead olema valmis selleks alguse protestiks (Irina).
 
Alustasin paar kuud tagasi unekooliga. Öised magamised on meil olnud suhteliselt head, peale seda eriti kui öine söömine ära jäi. Praegu magab kenasti 11-12 h. Meil on omad rutiinid ja tundub sobivat. Päevaste unedega olid suured probleemid, ta magas väljas liikuvas vankris, käisime pikki tunde jalutamas, et laps magaks. Ükshetk ma väsisin sellest, hakkasin aeda magama panema, kiigutasin vankris magama ja kui magas jätsin vankri seisma ja magas 40 min, seejärel ärkas. Ei saanud aru mida ma valesti teen, panin ka tumeda sääsevõrgu vankriava ette, et oleks hämaram, seegi ei aidanud. Siis sain aru, et ta ärkab 40 min möödudes ja just sellepärast jääbki üles, kuna vanker ju enam ei liigu ja ise ei oska magama jääda ka. Tänaseks oleme saanud uned pikemaks 1-1,5 h üks uni, panen ta lihtsalt vankrisse ja jääb ise magama, ilma, et ma teda kiigutaks. Laps magab 2x1-1,5 h päevas, on puhanud ja rõõmus. On ka kehvemaid päevi, aga usun, et see on tavaline, ideaalset last kes magab kellapealt ja kogu aeg sama palju, pole vist olemas. Seega ma olen väga tänulik nõuannete eest ja olen lugenud palju unekooli raamatuid, 10-neid kordi, alla jooninud, etapiliselt proovinud nii ja naapidi. Lõpuks siis saame natuke pikemad uned ja see tunne on võrratu, et ma sain hakkama! Aitäh! (Gerli, 9 kuuse lapse ema)
 
Tänan veelkord konsultatsiooni eest. See andis mulle enesekindluse tagasi, mis vahepeal hakkas kaduma, et polegi kõik valesti teinud. Lapse panin lõunaunne veidi varem ja kallistasin pikalt-pikalt teda ja seekord saime magama jääda täiest ilma nututa ja ka kaissu ei nõutud. Minu enesetunne on kohe palju parem - juba nii väikesed asjad võivad muuta palju. Hakkame mehega materjale õhtul lugema ja vaatama, mis meile kõige paremini sobib. Suured, suured tänud sulle ja loodame, et magamine läheb meil ainult paremaks. (Taimi, 2 aastase tüdruku ema)
 
Sain kingituseks "Meie lapse uni" raamatu ja nüüdseks on see ka mul läbi loetud. Kiidan, väga lihtsalt ja arusaadavalt kirjutatud ja ei kahetse, et lasin selle raamatu endale tuua. (Anni, 4 kuuse lapse ema)
 
 
Meie 15. veebruaril alustatud unekool sujub kenasti. On olnud juba 2 ööd, mil Helena ei ole öö jooksul kordagi ärganud. Magama panemine sujub kenasti juba pikemat aega ja enamasti ilma nututa, kuigi oleme tema voodi kõrval kuni uinumiseni. Eks varsti hakkame vaikselt ka järjest kaugemal istuma. (Monika, 14 kuuse lapse ema)
 
 
Minul oli suur probleem lapse magama saamisega aga peale raamatu "Meie lapse uni" lugemist võtsin ennast kokku ja tegin leebe unekooli. Aega läks 3 päeva ja poiss magab lõpuks ise, enne jäi ainult tissi otsas või ringi jalutades. Kahel esimesel õhtul läks protestimisele aega 15 minutit, kolmandal õhtul 4 minutit ja neljandal õhtul jutustas natuke ja jäi ise ilma nututa magama. Nüüd on nii juba 3 nädalat :-) Mina tänan teid heade õpetuste eest! (Margit)
 
 
Alustasin unekooli läbiviimist, homme algab neljas päev, olen positiivselt meelestatud ja on ka edusammud. Kirjutaksin hea meelega 10 päeva pärast, kuidas meil on läinud. (Gerli, 7 kuuse lapse ema)

 

Teie arvamused ja ettepanekud on meie jaoks olulised!

Eesti Unekooli Ühing
Registrikood: 80342789
E-post: info@unekool.ee
Telefon: 5222807 Merit Lilleleht
Facebook konto: unekool
Blogi: http://lapseuni.blogspot.com/
Arveldusarve nr EE072200221055566763


Eesti Unekooli Ühing loodi 2012. aastal eesmärgiga arendada ja osutada leebe unekooli teenuseid Eestis. Oma eesmärgi täitmiseks nõustame lapsevanemaid, korraldame lapsevanematele ja spetsialistidele koolitusi ja teabepäevi ning koostame infomaterjale. Teeme koostööd nii Eesti kui välismaa spetsialistidega.

Võta meiega ühendust:

*Nimi
*E-post
*Teema
*Sisu
 
ESILEHT UNEKOOLI FILOSOOFIA PERELE SPETSIALISTILE KONTAKT